Renklerin ham halinden mümkün olduğunca kaçınalım. Bahsettiğim renkleri baz alarak, sayısız ton elde edebilirsiniz.
Kırmızı
Tahmin etmesi çok zor olmasa gerek : kırmızı enerji ve tutkunun rengi. Aynı zamanda iştah açıcı bir etkisi de var. Bu yüzden bir çok fast food zincirinin logosunda ve iç mekanında bu rengi görmemiz şaşırtıcı değil.
Mavi
Mavi renk skalasında soğuk renk olarak geçse de aslında dinginliği çağrıştırır. İş dünyasında da mavi bilişimin rengi olarak kabul edilir. Her ne kadar erkeksi tarzı çağrıştırsa da aslında mavi 18. yüzyıla kadar kadınların kullandığı bir renk iken, pembe gücü yansıttığı düşünülerek erkek kıyafetlerinde kullanılırdı. Bu yüzyılda başlayan feminist hareketle kadınlar, pembeyi erkeklerin elinden alarak kendi cinsiyetlerinin simgesi haline getirmişler. Mavinin bizim bilincimizde uyandırdığı görüntü ise "su". Yeryüzündeki yaşamımızın başlangıcından beri su insanoğlu için her zaman kutsaldır. Bu yüzden mavi rengin taşıdığı bu imajı evlerimize kesinlikle yansıtmalıyız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder